Frågor & Svar

Frågor & Svar

Här samlar vi alla vanliga typer av frågor och svar.
Bläddra gärna runt i frågebanken, eller kontakta oss direkt på:
E-post: info@ecodisplay.se  eller  Tel: +46 (0)8-612 97 00

Hur blir jag återförsäljare?

-Är ditt företag verksamt inom PR & Reklam kan du bli återförsäljare av Ecodisplay´s sortiment. För att få tillgång till prislista loggar ÅF in via hemsidan. Du skapar själv ditt användarkonto och lösenord, vi godkänner och aktiverar ditt login. Det går även bra att kontakta oss vid frågor och offerter.

Hur loggar jag in?

-Vi kan endast godkänna login till återförsäljare inom PR & Reklam. När du som återförsäljare skapar ett konto hos Ecodisplay, fyller du bara i ett formulär med dina kontaktuppgifter, väljer användarnamn och lösenord. Vi godkänner och aktiverar ditt login och därefter kan du logga in. Klicka här för att registrera dig som återförsäljare!

Jag har glömt mitt lösenord!

-Skapa ett nytt lösenord genom att följa instruktionerna under Mina sidor/Kontouppgifter eller kontakta oss så hjälper vi dig. Se Kuntjänst för kontaktuppgifter.

Var finns en prislista?

-Återförsäljare inom PR & Reklam får tillgång till priser/prislister genom att logga in på vår hemsida.

Hur gör jag för att köpa?

-Återförsäljare inom PR & Reklam kan logga in och handla direkt via vår webshop. Det går även bra att maila beställningen till order@ecodisplay.se, tryckfiler under 10MB går bra att maila och tyngre filer skickas separat via nedladdningslänk.

Var hittar jag originalmallar till produkterna?

-Originalmallar finns under menyn Mina sidor – Originalmallar/Nedladdning. Hittar du inte mallen du söker, kontakta oss så hjälper vi dig.

Kan jag betala med 30-dgrs faktura?

-Vid godkänd kreditupplysning kan vi erbjuda 30-dgr faktura vid leverans.

Var hittar jag varukorgen i webshopen?

-Högst upp till höger på sidan finns en liten ikon som föreställer varukorgen och inom parentes står antalet artiklar som du har i varukorgen. För att se innehållet i varukorgen, klicka på symbolen.

Hur drar jag rabattkoden i kassan?

-Lägg de varor du vill köpa i kundkorgen.  I kundkorgen finns ett fält med rubriken Rabattkod, skriv in aktuell rabattkod här.

Hur väljer jag expressfrakt och telefonavisering i webshopen?

-Som standard när du handlar i webshopen avses leverans på helgfri vardag kl 8-17, vilket förutsätter att mottagaradressen alltid är bemannad på kontorstid och ej stängt för lunch.

Har du en brådskande deadline som kräver snabbare hantering eller en leverans med särskilda leveransinstruktioner rekommenderar vi alltid att du först kontaktar oss och att vi behandlar denna manuellt för att undvika missförstånd, felleveranser och felaktiga prisuppgifter. Expressfrakt går ofta att beställa till ett pristillägg som varierar beroende på mottagarort och produkt, där volym och vikt påverkar priset.

Telefonavisering går ofta att beställa till ett pristillägg. Däremot kan särskilda leveranstider och leveransinstruktioner vara svårt för en vanlig speditör att uppfylla och vi måste då koppla in en budfirma. Vid order med speciella önskemål gällande frakten vänligen kontakta våra säljare. Se Kontaktuppgifter för telefonnr och e-post till Ecodisplay.

-Skulle det inte bli som du tänkt dig är du självklart välkommen att kontakta oss! Kanske har något blivit fel i produktionen som vi kan åtgärda! Uppfyller produkten inte de krav som du förväntade dig vill vi gärna få din återkoppling, kanske har vi en lösning på detta! För mer information kring Returrätt och Reklamationer, se Villkor. Se Kontaktuppgifter för telefonnr och e-post till Ecodisplay.

Jag söker en produkt som jag inte kan hitta på er hemsida!

-Vi har ett stort sortiment av displayprodukter, troligtivs Sveriges bredaste! På webshopen har vi främst våra bästsäljande produkter. Skicka en bild och en kort beskrivning på produkten du söker, så kanske vi kan hjälpa dig att hitta den!

Finns det någon garanti för denna produkt?

-Garantier på förbrukningsartiklar lämnas normalt inte, dock åtgärdas fel som kan hänföras till fabrikationsfel.

Kan jag beställa som privatperson?

-Ecodisplay kan endast sälja till företag, inte till privatpersoner. Vill du köpa som privatperson kan vi be en återförsäljare på din ort kontakta dig. Se Kontaktuppgifter för telefonnr och e-post till Ecodisplay.

Vad är det för leveranstid?

-Leveranstiden kan variera från produkt till produkt. Lagervaror skickas normalt från lager inom 1-3 dgr. Beställningsvaror har normalt leveranstid 7-30 dgr. På orderbekräftelsen står alltid aktuell leveranstid och beräknat leveransdatum. När produktionen är klar och leveransen är på väg meddelar vi leveransbesked med sändningsnr och sändningsdetaljer. I produktbeskrivningen står angivet standard produktionstid.

Vid högsäsong eller semestertider såsom jul/nyår och sommar kan den vara något längre, liksom vid större volymer, det kan även finnas möjlighet till påskyndad produktion till ett pristillägg. För aktuell leveranstid och eventuella avvikelser rekommenderar vi att ni kontaktar oss samt om leveransen måste vara framme senast ett särskilt datum.

Det är bråttom, kan jag beställa expressfrakt?

-Det går att beställa olika typer av expressfrakt och garantifrakt, priset och möjligheten beror främst på mottagarorten och i viss mån även på produkten och kan därför variera. Kontakta oss för exakt pris och villkor.

Kan jag hämta upp min beställning hos er?

-Om du reser mycket och har svårt att passa inkommande leveranser, kan en bra lösning vara att beställa leveransen till Ecodisplay i Stockholm och hämta upp den på vårat kontor – ett datum när det passar dig!

Vårat kontor är alltid bemannat på kontorstid, upphämtning av paket kan ej ske på kvällar eller helger. Kontakta oss så kan vi säkert hitta en lösning! Vänligen observera att vi endast har kontor i Stockholm, inte lager.

Våra lager är utspridda på olika platser i Sverige, Europa, Asien och Amerika – det går inte att hämta själv från våra lager. Stora volymer och skrymmande gods måste dock levereras och kan ej hämtas upp, endast enstaka små paket har vi möjlighet att lämna ut via vårt kontor.

Fraktkostnad tillkommer även vid uthämtning via vårt kontor eftersom vi ej har lager och produktion i Stockholm.

Kan ni boka frakten i mitt kundnummer hos min egen speditör?

-Nej, vi har i dagsläget inte möjlighet att sköta denna typ av administration. Vi samarbetar med noga utvalda speditörer för att få bästa möjliga pris, service, spårningsmöjligheter och minskade miljöföroreningar.

Kan jag spåra min leverans?

-Så snart din leverans är på väg meddelar vi dig leveransbesked med sändningsnr och länk för att spåra godset, vilket underlättar för dig att kunna spåra sändningen själv eller kontakta speditören direkt vid frågor gällande transporten!

Jag beställde fel, kan jag returnera?

-Våra displayprodukter tillverkas specifikt för kunds räkning, vilket innebär att ordern alltid är bindande och returer godkännes ej. Undantag kan enligt överenskommelse göras för lagervaror i obruten förpackning, såsom gatupratare, broschyrställ, tältramar och tälttillbehör. För mer information kring Returrätt och Reklamationer, se Villkor

Min leverans kom men det saknas produkter, vad gör jag nu?

-Kontrollera att antal mottagna kollin stämmer överens med det antal som ni har tagit emot enligt fraktsedeln. Ring speditören och ange sändningsnr så kan de ge besked om det finns fler kollin för utleverans, som kanske inte kommit med lastbilen p.g.a. platsbrist utan står kvar på speditörens terminal och kommer att levereras vid nästa utkörningstillfälle.

Stämmer antal kollin med fraktsedeln och ni har genomsökt kartonger, väskor inklusive samtliga fickor och fack, kontakta oss så kollar vi med lager/tryckeri! Se Kontaktuppgifter för telefonnr och e-post till Ecodisplay

Min leverans kom fram transportskadad!

-Transportskadan måste omgående anmälas till speditören, gärna även till chauffören om skadan redan syns på emballaget. Kontaktuppgifter till speditören samt sändningsnr står på fraktsedeln som ni mottagit från chauffören vid leverans. Maila ordernr, sändningsnr samt bilder som tydligt visar transportskadan samt kort beskrivning till oss så hanterar vi detta vidare.

Vi behöver din transportskadeanmälan omgående i samband med leverans eller senast inom 1 vecka för att kunna hantera denna vidare som en reklamation. För mer information kring Reklamationer, se Villkor.

Kan ni leverera till andra länder än Sverige?

-Det kan vi! Kontakta oss för fraktkostnader. Se Kontaktuppgifter för telefonnr och e-post till Ecodisplay.

Jag är inte nöjd, jag vill reklamera!

-Skulle det inte bli som du tänkt dig är du självklart välkommen att kontakta oss! Kanske har något blivit fel i produktionen som vi kan åtgärda!

Uppfyller produkten inte de krav som du förväntade dig vill vi gärna få din återkoppling, kanske har vi en lösning på detta! För mer information kring Returrätt och Reklamationer, se Villkor. Se Kontaktuppgifter för telefonnr och e-post till Ecodisplay.

Vad kostar frakten?

-De produktpriser som visas på webbshoppen är exklusive frakt, frakt tillkommer separat.

Hur väljer jag expressfrakt och telefonavisering i webshopen?

-Som standard när du handlar i webshopen avses leverans på helgfri vardag kl 8-17, vilket förutsätter att mottagaradressen alltid är bemannad på kontorstid och ej stängt för lunch.

Har du en brådskande deadline som kräver snabbare hantering eller en leverans med särskilda leveransinstruktioner rekommenderar vi alltid att du först kontaktar oss och att vi behandlar denna manuellt för att undvika missförstånd, felleveranser och felaktiga prisuppgifter. Expressfrakt går ofta att beställa till ett pristillägg som varierar beroende på mottagarort och produkt, där volym och vikt påverkar priset.

Telefonavisering går ofta att beställa till ett pristillägg. Däremot kan särskilda leveranstider och leveransinstruktioner vara svårt för en vanlig speditör att uppfylla och vi måste då koppla in en budfirma. Vid order med speciella önskemål gällande frakten vänligen kontakta våra säljare. Se Kontaktuppgifter för telefonnr och e-post till Ecodisplay.

-Skulle det inte bli som du tänkt dig är du självklart välkommen att kontakta oss! Kanske har något blivit fel i produktionen som vi kan åtgärda! Uppfyller produkten inte de krav som du förväntade dig vill vi gärna få din återkoppling, kanske har vi en lösning på detta! För mer information kring Returrätt och Reklamationer, se Villkor. Se Kontaktuppgifter för telefonnr och e-post till Ecodisplay.

Kan ni ringa/maila mig?

-Vi ringer/mailar gärna till dig! Meddela ärende och kontaktuppgifter så hör vi av oss. Se Kontaktuppgifter för telefonnr och e-post till Ecodisplay.

Kan jag boka möte med er?

-Om du vill komma i kontakt med oss säljare och grafiker på kontoret i Stockholm är du välkommen att boka ett möte. Se Kontaktuppgifter för telefonnr och e-post till Ecodisplay.

Har ni en utställning där jag kan se produkterna?

-På vårat kontor i Stockholm har vi även en utställning med ett urval av våra produkter och produktkategorier. Kontakta oss för att boka ett möte! Se Kontaktuppgifter för telefonnr och e-post till Ecodisplay.

Jag vill ha erat Nyhetsbrev!

-Håll dig uppdaterad med det senaste inom displayprodukter, bästsäljande produkter och pressade priser – Ecodisplay Nyhetsmail levererar aktuella kampanjer direkt till valfri inbox! Här kan du anmäla dig till Ecodisplay Nyhetsmail.

Ta bort mig från Nyhetsutskicket!

– Om du inte längre vill ta del av våra nyheter kan du avregistrera dig från Ecodisplay Nyhetsmail. Klicka på länken längst ned i nyhetsmailet eller kontakta oss så löser vi det. Se Support för kontaktuppgifter.

VANLIGA FRÅGOR

Hur blir jag återförsäljare?

-Är ditt företag verksamt inom PR & Reklam kan du bli återförsäljare av Ecodisplay´s sortiment och får använda bilder och information i försäljningssyfte. För att få tillgång till prislista loggar ÅF in via hemsidan. Du skapar själv ditt användarkonto och lösenord, vi godkänner och aktiverar ditt login. Det går även bra att kontakta oss vid frågor och offerter.

Hur loggar jag in?

-Vi kan endast godkänna login till återförsäljare inom PR & Reklam. Övriga kunder har priser och produkter presenterade direkt på hemsidan utan login. När du som återförsäljare loggar in för första gången fyller du i ett formulär med dina kontaktuppgifter, väljer användarnamn och lösenord. Vi godkänner och aktiverar ditt login och därefter kan du logga in. Klicka här för att registrera dig som återförsäljare!

Var finns en prislista?
-Återförsäljare inom PR & Reklam får tillgång till prislista genom att logga in på vår hemsida.